close
Pinkbike is now part of Outside! As of December 3, 2021, please refer to the Outside Terms of Use and Privacy Policy which govern your use of the Pinkbike website and services.

Christian Rigal Signs with Specialized

Feb 28, 2022
by Sarah Moore  


Christian Rigal brings fresh ideas and a new perspective to mountain biking, inspired by his BMX background. Rigal has become a household name in the mountain bike community for his creative street riding and all-out approach and has now signed a multi-year contract with Specialized.


bigquotesTruly honored and extremely excited to sign with Specialized for the next few years! I’ve looked up to so many of their riders and wanted their bikes since I was a little BMX Grom so it still feels like a dream! Very fortunate to have the sickest fleet of bikes imaginable and stoked to have some rad projects in the works with them this year! Yewwww!Christian Rigal


We look forward to seeing more creative videos from Rigal!


55 Comments

  • 161 5
 bmx background
  • 21 0
 I hear he has one.
  • 37 0
 might be Monday and in the office, but if the drinking game says I gotta drink, then I guess I gotta drink.
  • 13 0
 At Whistler, about 5 years ago, I actually said this to a dude I was renting a bike from. Totally without irony. Now I cringe every time I see it, which is often.
  • 2 0
 you gotta be kidding me
  • 16 0
 @gtill9000: I see what you did there.
Subtly letting us know that you have a BMX background.
  • 1 1
 Someone please stop this merry-go round, I want to get off...
  • 1 0
 @gtill9000: I'll be OK on these trails here I have a BMX bacground
  • 8 2
 MTBers: BMXers are soooooooooooo cool!!! I wish I had a BMX background.

CX / Gravel Riders: MTBers are soooooooooo cool!!!

Road cyclists: CX riders are sooooooooo cool!!!
  • 1 1
 yeah i came from dirt jumping.
  • 7 0
 @LukeDeGriselles: BMXers: I'm soooooooooo cool!!!
  • 3 0
 @JacobyDH: more like bmxers: “skateboarding is so cool”
  • 1 1
 I. Am. Inspired.

By his BMX background.

Are you not inspired?
  • 70 3
 I'd rather someone sign Carson Storch
  • 36 0
 Is it even possible now for people to ride MTBs without any BMX background ?
  • 7 1
 Only if you have no new perspectives. You can only look to the past for inspiration, not allowed to have new ideas.
  • 1 0
 well I don't have one, and I can't ride for shit.
  • 22 0
 I bet Sarah put that in the article just for the comments!
  • 3 0
 100%
  • 19 0
 Sorry what background did you said he has?
  • 4 0
 Sir I do believe it was BMX. A BMX background.
  • 17 0
 So it is the rider and not the bike after all
  • 73 0
 it's not the rider it's the background
  • 16 0
 Lets get Storch a sponsor!
  • 7 0
 Cue clips of Christian trying fakies on MTB and having a nightmare of a time compared to a BMX/DJer.

It's like a point of pride in BMX style MTB edits. "Look at how f*cking awful these rigs are at going backwards!"
  • 4 0
 next you will hear about how more forward rear travel (ass opposed to current high pivots) is better for landing fakie tricks into square edge bumps.
  • 8 0
 B-B-B-BMXBACKGHROUNDFSSSSSS
  • 4 0
 Ok in all seriousness those tricks were dope. The rear tire tap/180 thing was clutch.
  • 6 0
 Its now so cliché I hate BMX for no reason.
  • 8 2
 Can Specialized sue over having a BMX background??
  • 4 0
 I thought this guy had a roadie background?
  • 4 0
 I also have a BMX background: I rode a BMX bike once.
  • 1 0
 sponsorships incoming, brace yourself
  • 3 0
 Are BMX brands are hiring riders with a Mountain Bike background?? Just kiddin.
  • 3 0
 Rigal goes huge, hes gonna snap some frames
  • 2 0
 Who is the profile that was pinged here? lol
  • 1 0
 Gone now
  • 2 1
 bro why carson storch? lol cause his frame sponsor doesent even make the bike he rides XD lmaooooooo
  • 2 0
 Ideas inspired by his BMX background
  • 2 0
 You say Rigal, I say Roval.
  • 1 0
 yeah theres got to be good things comin’ to Rigal from all this. cool low key edit too.
  • 2 0
 I have a tricycle background.
  • 1 0
 Brand culture development, pure marketing aspect. I've no BMX background, my MTB career is ruined.
  • 1 0
 bunch of haters on here. Good for Christian, the guy rips! Looking forward to seeing more edits from him.
  • 1 0
 When BMXer’s do MTB the right way. Congrats on a well earned ride.
  • 1 0
 What y'all talking about?
  • 1 0
 Rad
  • 1 0
 Mid 2000’s level
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2022. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv42 0.009600
Mobile Version of Website